نقش موثر زعفران در درمان سرطان سینه

 زعفران

براساس نتایج تحقیق پژوهشگران دانشكده علوم پزشكی دانشگاه تربیت مدرس، پیكروكروسین استخراج شده از زعفران در بهبود تومورهای سینه در موشهای صحرایی نقش موثری دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، 'حمید حیدرزاده ' كارشناس ارشد بیوشیمی بالینی دانشگاه تربیت مدرس و از پژوهشگران این تحقیق گفت : در این‌ تحقیق دو تركیب استخراج شده از زعفران (سافرانال و پیكروكروسین) كه در گروه منوترپن‌آلدئیدها هستند ، مورد آزمایش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان كرد: براین اساس اثر پیكروكروسین در مقایسه با عصاره زعفران و سافرانال بر روی سرطان سینه القاءشده در موش‌های صحرایی و مكانیسم‌های احتمالی این اثرات مورد بررسی قرار گرفت كه پیكروكروسین اثر بسیاری موثری در درمان سرطان سینه داشت .

وی افزود: درحال حاضر زعفران به عنوان تركیب ضد سرطان شناخته می شود ولی اثرات كوموتاژنی آن نیز هنگامی كه با برخی مواد جهش‌زا استفاده می شود ، گزارش شده است.

حیدرزاده یادآور شد: درمطالعات قبلی اثرات ضدسرطانی عصاره زعفران و كاروتنوئیدهای (كروسین و كروستین) استخراج شده از آن را بر تومورهای القاء شده توسط NMU در موش‌های صحرایی بررسی شده بود . براساس نتایج این تحقیق تمامی این تركیبات در زعفران با درجات متفاوتی، اثرات ضد سرطانی از‌ خود نشان داده اند.

این پژوهش با راهنمایی دكتر 'سیده زهرا بطحایی ' عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس انجام شده است .

منبع : ایرنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب